When i needed your ass you were nowhere to be found.

Då har de två första dagarna på den nya terminen avverkats. Dagarna har bjudit på glädjande återseenden, skratt, nya frisyrer och viktigast av allt den nya Mcflurryn Lion Deluxe !
Jag blev igår tipsad utav min käre vänn Therese att de nu har en ny Mcflurry på Mcdonalds. Så jag gjorde det ända tänkbara och tog med mig 60 kronor för att dagen efter (alltså idag) köpa denna lilla skatt. Mcflurryn kostar endast 18 kronor men jag tog med lite extra pengar ifall den skulle vara så god att jag skulle bli tvungen att köpa ett flertal. Dock hände aldrig detta då den inte riktigt nådde upp i samma klass som dess föregångare.
Dock så var det roligaste som hände dessa dagar att jag återigen fick se min kära lärare Sofia ! (Nu har man säkrat Mvg:t i Sv och SO)

Idag har jag även upptäckt ABBA-fanet inom mig.
Efter att Klara spenderat en eftermiddag hemma hos Therese med ABBAsingstarsjungande (haha är det ett ord ? Kan inte hitta det i Svenska Akademins Ordlista...) så kom de båda tillbaka till skolan dagen efter otroligt kaxiga och hade diverse påståenden där de bland annat sa de sjöng så vacker att självaste Agnetha, Björn, Benny och Anni-Frid kommit över för att be om autograf. Något som både jag och Elin starkt tvivlade på. Därför utmanade vi dem i en ABBAsingstarmatch där jag och Elin skulle vara på lag mot Klara och Therese. Därefter skulle vi titta på let's dance, där Elin, Therese och Klara skulle skratta ut och håna blondinbella medan jag skulle stödja henne och kanske skicka iväg några röster, och det gärna från Elin's mobil. Därför låg jag i ett stenhårt träningsläger med en strikt diet som bestod utav godis dessutom lät jag min lena stämma klinga genom hela huset. MAMMA MIA !!! GIMME GIMME !!!!! WATERLOOO !!!! SOS !!!!!!! Ja de infann sig en hel del Hallelujah moments så att säga.
Hursomhelst så har jag aldrig tidigare riktigt lyssnat på ABBA'S låtar men nu när jag gjort så, har jag upptäckt att de faktiskt har en hel del kanonlåtar !
Tyvärr så blev fick både Klara och Therese kalla fötter efter att jag visat upp mina skills genom att via telefon sjunga Mamma Mia. Även fast jag nu endast höde Klara's röst via telefonen så är jag helt säker på att tårar sipprade ner längs hennes kinder.
Så istället blev det en lugn hemmakväll med let's dance och senare på kvällen Buzz med familjen. Så klockan 23.55 stapplade jag lyckligt upp på mitt rum som dagens vinnare. När jag på väg till mitt rum gick förbi Benners tillstängda dörr tyckte jag mig höra hur han svor för sig själv att han inte lyckades vinna den sista omgången, då han faktiskt inför näst sista frågan faktiskt var i ledningen. Men efter det lade jag i högsta växeln och tog två raka och säkrade därmed vinsten.
 
 Det känns näs(t)an som att något saknas

Såhär kul har jag haft med photoshop idag.. Fick plötsligt en sån där irriterande fråga i huvudet. - hur skulle man se ut utan näsa ? Så jag testade och detta blev resultatet. Sen är inte jag speciellt bra på photoshop så man ser ju ganska klart vad jag gjort men men.. Lite läskigt att jag nästan ser ut som han Davy Jones i Pirates of the Caribbean. Tack gode gud för att man har en näsa !

//Robin


Kommentarer
Postat av: Klara

vi tackara alla g-d att du har en näsa!





och kalla fötter?

PYTTSAN!! vem var det som plötsligt, out of the blue liksom, som behövde hälsa på sin gammelfarmor? hon har säkert ingen alls!

jag och theresa är med på en rematch på fredag, men då är det visst någon annan som backar ur....

2009-01-12 @ 17:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0