I Taket Lyser Stjärnorna

Jag och William är smarta. Sådär smart som bara två sköna killar i 15års åldern kan vara. Dessutom är vi båda två utomordentlilgt snygga. Dock har ingen utav oss, en individ utav det motsatta könet att dela våra liv med. Därav den stora katastrofen. Men nu har jag och William slagit näven i bordet och konstaterat att nu får det vara nog ! Nu ska vi fixa tjejer !
I skolan har vi jagat tjejer i nästan 9 år utan att någon nappat. Därför tänkte vi att vi måste försöka lansera oss på en ny marknad så att säga. Efter en stunds brainstormande kommer vi fram till den ultimata lösningen. Lösningen var på tre bokstäver och lyder bio. Inte bara bio, utan skräckfilm. Då skulle ju jag och William lite snyggt kunna överreager vid något läskigt tillfälle och kanske råka hälla ut lite godis på tjejen bredvid. Så det var med stora förväntningar som vi entrade biosalongen på heron. Vi insåg efter ett tag att våran plan inte var så vattentät som vi båda trott. Den fick faktiskt nästan Titanic att verka vattenavvisande. De första problemet var att William tyckte filmen var så tråkig att han somnade medan jag tyckte att filmen var så läskig att jag redan efter en kvart kände att jag skulle behöva byta underkläder när jag kom hem. Det andra och riktigt stora problemet var att det knappt fanns några tjejer på bion.
Så efter bion satte sig jag och William nere vid fontänen med en ny taktik. Vi började kasta godis på alla tjejer vi såg för att sedan svara på deras fråga - Vad fan gör ni ? med ett - Oj förlåt ni är så söta så att vi trodde att ni var familj med mitt godis. Dock gick även denna plan i baklås då ingen ställde denna fråga. Istället blängde de surt runtomkring sig i jakt på förövaren. Det är tur att både jag och William har sådant änglalikt utseende och ingen misstänkte därför oss.
Jag och William är inte de som ger sig i första taget vi ska få tjejer om vi så ska dö på kuppen !
3 är ju som alla vet det magiska talet. Det som alltid funkar. Jag menar det finns ju en anledning till varför de tre grisarna var just tre, varför knatte, fnatte och tjatte inte är fyrlingar och varför Ica har tre olika sorts müsli.  
Så det var med ännu större självsäkerhet vi dagen efter entrade bion på heron city igen för att sätta våran 3 plan i verket. 
Denna gång skulle vi gå och se en typisk tjej film, nämligen I Taket Lyser Stjärnorna. På detta sätt skulle det med säkerhet finnas tjejer, jag skulle inte behöva göra i byxan utav rädsla, och William hade tryckt i sig 4 redbulls för att hålla sig vaken.
Dock verkade det som att gud försökte spela mig ett spratt. Samtidigt som Robert kniper den gyllene platsen bredvid en hel rad med tjejer, får jag platsen längst ut vid trappen. Lömsk som jag är kommer jag upp med något utav en "panikreservplan". Jag skulle ju trots allt kunna vända mina nackdelar till fördelar. T.ex. så kan ju tjejer gå förbi mig i trappan och om jag då bara råkar lägga ut ett diskret litet krokben på dem så att de faller till marken så kan ju jag vara där snabbast och hjälpa dem upp." Klockrent ! ", tänkte jag och kände att kvällen trots allt var räddad.

När filmen dock började glömde jag bort allt vad tjejer och omvärlden heter och gled in i en värld där endast jag och filmen fanns. Jag återvände inte till våran värld förns en halvtimme efter att bion slutat och vi åkte ner för ruschelkanorna utanför Heron City.
Filmen var helt magisk. Helt, helt underbar.. Jag saknar egentligen ord för att beskriva hur bra den är. Om det är en film ni ska se i hela ert liv så är det denna !
Och om ni vill får ni gärna ta med mig ! Jag går hur gärna som helst inte bara en eller två gånger utan jag kan gå och se den med er hur många gånger som helst.
Jag kan berätta för de som nu undrar hur det då gick för William på damfronten, att han enligt rykten sjöng genom halva filmen. Dock verkade han tycka att filmen var bra. (Han är för skön). Hursomhelst så satt varken han bredvid någon tjej, därför förblir både jag och William för tillfället tjejlösa.
Så jag vänder mig nu till er läsare !
Är det någon som vill ha oss ? Vi är två snälla,roliga och desperata killar i 15 års åldern, med vältränade kroppar och bra utseende. Om inte du vill ha oss kanske du känner någon som vill ? Hör av er så fort som möjligt !



I Taket Lyser Stjärnorna


Om du dör mamma, då tar jag livet av mig.




//Robin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej..." Mamma om du dör! ska jag leva för dig!"

:D

Så otroligt bra film :)

2009-02-10 @ 15:28:09
Postat av: Klara

trevligt att du nämner att vi var där under i taket lyser stjärnorna

och att du nämner att jag gentlemannigt (damaktigt?) erbjöd mig flera gånger att sitta längst ut så du åtminstone skulle få sitta bredvid therese, men du var för gentlemannig tillbaka

och otroligt kul att du benämner er själva som desperata!



filmen var sjukt bra!

2009-02-10 @ 17:06:46
Postat av: Victoria

haha, bra plan i allafall xD hehe

2009-02-10 @ 18:12:43
Postat av: Bolander

Underbar plan Porko och William ;D men jag märker att ni behöver någon som finslipar detaljerna :) ;)

2009-02-10 @ 21:56:05
Postat av: Robban

Jag fick ju sitta bredvid, jag skojar inte den snyggaste bruden någonsin :O!.

ehe NOT!

2009-02-13 @ 20:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0