R.I.P Gihlda

Gårdagen var antagligen en utav de ledsammaste dagarna i hela mitt liv. Inte nog med att jag mitt på dagen fick veta att det inte kommer att visas någon fotboll på kvällen. Jag ska dessutom under dagen både stuka foten och bli dränkt i ösregnet.
Dock är det tidigare nämnda småpotatis om man jämför med vad jag fick ta vetskap om igårkväll.
Något så hemsk att det jag natten till idag låg i min säng med tårfyllda ögon och inte fick en blund.

Senast jag klippte mig var i början utav januari. Även om jag klippte mig ganska kort så har håret nu växt ut så längt att det nästan släpar i backen.... Dessutom ser det ganska slitet ut. 
Ulltimatumet kom dock för cirka 2 veckor sedan. Jag skulle träffa ett gäng kompisar och åka in till Gröna Lund.
När jag med andan i halsen sprungit upp på perongen i Huddinge centrum ser jag Elsa. Jag går således fram till för att säga hej. Och döm då utav min förvåning när Elsa tittar på mig glatt och säger

- Komsi, Komsi lilla vovve !

Det tog mig nästan 10 minuter att övertyga Elsa om att det var jag och att jag inte var en talande hund som närmat sig henne.

Allt sedan dess har jag tjatat på min mor att jag måste klippa mig.
När jag ska klippa mig är jag otroligt kräsen. Jag nöjer mig endast med det bästa, och det bästa heter enligt mig Gilhda. Jag har genom åren helt och hållet vägrat att gå och klippa mig hos någon annan än just henne.
Hon har varit något utav min messias på frisörväg om ni förstår vad jag menar. Efter att jag klippt mig hos henne, så känns alla andra frisörer som amatörer. 
Men nu tvingas jag tänka om !
Gilhda's salong har nämligen stängt igen ! Mamma har ringt ett antal gånger utan någon lycka. En kompis till min mor har åkt förbi salongen och konstaterat att det ser tvär-stängt ut. Nu börjar hoppet rinna ut för mig.
Dock så kommer anbud inte att saknas. Min far har i åratal försökt värva mig till sin väldigt lilla skara kunder, som i stort sett består utav min farfar och min lillebror. Han har tillochmed gått så långt i sina försök att övertyga mig att han givit mig familjerabatt på 10 %

Dock så tror jag nog att jag hellre går långhårig än klipper mig hos någon annan än Gilhda. Hon var på något sätt flickan i mitt liv, och det känns fel att svinka henne genom att gå till någon annan.
Nu ska jag ha en tystminut för alla de gånger som Gilhda, på ett mycket bra sätt lyckats klippa mitt hår. Jag skulle även uppskatta om några utav er läsare gjorde detsamma.

Detta inlägg skrevs klockan 00.06 Onsdagen 25/6-2008 till minne utav Gilhda.

//Robin


Kommentarer
Postat av: JagVetAttDuVetVem.

Du är så j*vla fin robin ! :D<3

2008-06-25 @ 03:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0