Em-uppladdningen del 1

Em uppladdningen i Kunsträdgården. En dag utav glädje, dans, skönsång, fotboll och en massa skratt. 
Den största anledningen till att jag igår satte mig på tåget in till stan var att Amy Diamond skulle uppträda klockan 15.30 på Kungsträdgårdens scene. Efter ett antal dagars tjatande hade jag lyckats övertyga Klara om att hon inte hade något bättre för sig och således skulle följa med mig för att titta på våran stora idol.
En glad överraskning inträffade på torsdagskvällen när jag via sms fick veta att både Elsa och Elin gärna följde med. Dock så var de inte så intresserade utav att se Amy. Därför så skulle de åka in lite senare och möta upp mig och Klara där.
Jag vet ärligt talat inte varför men jag och Klara såg verkligen till att vara ute i god tid när vi klockan 14.30 stapplade in på Kungsträdgården. Det var då en hel timme kvar tills Amy skulle börja sin show. Men när så stora artister väljer att framträda gäller det att vara ute i god tid annars kan man få en plats långt, långt, låååångt ifrån scenen.
Eftersom att det var just Em-uppladddningen i fotboll som var evenmanget så var det givetvis fullt med olika fotbollsaktiviteter. För att döda lite tid i våran väntan så tog jag fram en boll och började trixa lite. Och till min stora förvåning så satt känslan kvar. Trots att det nu var över en månad sedan jag sist engagerade mig i organiserad fotboll.

Jag och Klara tog en sväng för att titta runt lite på vilka olika aktiviteter som man kunde hitta på. Plötsligt ser jag en stor volvo köra bredvid oss. Den stannar, och ut från förarsidan kommer ingen mindre än Amys far ut. På andra sidan kan jag se självaste Amy kliva ut. Jag ropar lite smidigt till Klara - Kolla där Klas ! ( Jag brukar utav okänd anledning kalla Klara för Klas).

- Nejmen svarar Klara som även hon nu fått upp ögonen för våran nykomling. 
- Ska du inte knyta skorna ? Frågar hon skämtsamt.
- Bra idé säger jag och börjar genast låtsas knyta mina redan knutna skosnören utan att överhuvudtaget inse att hon skämtat. 

På endast några sekunde har Amy, Amy's pappa och gissningsvis två utav hennes vänner tagit sig ur bilen och börjat promenera bortåt. 

- Kom vi följer efter säger jag. 

Det var något som visade sig vara svårare än vi trott. För sällskapet hade rört sig med sådan fart att de nu var cirka hundra meter framför oss. Trots att vi båda gick så snabbt vi kunde så hann vi aldrig ifatt dem innan de gick in backstage. 
Så istället satte vi oss ner precis framför scenen och väntade på att showen skulle börja. Efter ett genrep som innefattade låten Thank You två gånger så började showen. Självklart var den som alltid när Amy uppträder världsklass ! 
Mitt hennes andra låt tog jag av mig min översta t-shirt och blottade då min hemmagjorda fan-t-shirt 
 
     Min Fan-T-shirt Bakifrån
                           Klicka för att förstora...
            Framifrån                                 Bakifrån  

Den gjorde helt klart succe jag kunde se hur massvis med folk i olika åldrar kastade avundsjuka blickar över mig som då bar världens snyggaste t-shirt. 
Efter att Amy uppträtt tänkte vi att vi kanske skulle kunna ta ett kort med henne och att jag kanske kunde få min fina t-shirt signerad. Därför ställde vi oss lite snyggt i närheten utav Amy's bil. Efter att ha väntat i säkert en kvart så säger Klara fövånat till mig. Elsa och Elin är vid Amy !  

- Va ? Säger jag fövånat. 
- Ja.. Amy signerar tydligen vid scenen. 

Jag och Klara tittar varandra snabbt i ögonen och börjar därefter rusa tillbaka mot scenen. Där möts vi först utav två skrikandes flickor vid namn Elsa och Elin. Båda två vägrar att ens komma i närheten utav mig. De hatar båda två Amy och gjorde det ganska klart för mig att de minsann inte tänkte prata med mig så länge som jag hade på mig min Amy-T-shirt. 
Hursomhelst så lyckas jag få min t-shirt signerad och jag misstänker även att jag lyckades locka till ett leende på Amy's läppar när hon såg den.
 

Efter ett tag så bestämde sig Elsa och Elin att de kunde prata med mig även om de inte tycket att jag var så vackert klädd.
Så tillsammans tågade vi iväg för att se vad som fanns att göra..
 Även detta äventyr kommer att bli uppdelat i två delar pågrundutav att det annars blir för mycket text. 
Det här är slutet på del 1 utav mitt, Klara's, Elsa's och Elin's Em-uppladdningen äventyr.. 
Precis som förra gången ska jag ge lite ledtrådar om vad nästa del kommer att innefatta. 

   

//Robin            

Kommentarer
Postat av: Klas

"Var det till någon speciell?"

"Ja, till dom två."

"Till båda två!!"



HAHAH! jag är ledsen över att jag missade!

2008-06-29 @ 12:54:28
URL: http://snabellery.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är jävligt bra på att sjunga

2008-06-29 @ 23:38:32
Postat av: fredde

hahah grymmt sjunget!

2008-07-01 @ 17:24:58
Postat av: Bolander

haha porko :)

bästa jag hört :P

2008-07-09 @ 20:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0