1 + 1 = 3

Vid skolmatsalen, Småland


Tjej 1 ~14: Alltså shit, såg du vilka biffar?
Tjej 2 ~14: Nej det var köttbullar i matsalen idag.
Tjej 1: Men biffarna alltså!
Tjej 2: Det var fortfarande köttbullar idag, fatta!
Tjej 1: Nej jag menar de killarna som gick förbi! Biffar!
Tjej 2: Jag har aldrig förstått mig på dig...

Visst har vi alla sagt dem. Dessa dumma kommentarer, som gjort att man helst utav allt bara vill skunka igenom marken och försvinna. Eftersom att jag nu tänkte tillägna det här inlägget till just pinsamma felsägningar, så kommer jag typiskt nog inte på någon jag själv sagt. Trots det att jag varje dag klämmer ur mig korkade meningar. Istället så ska jag berätta om andras mindre intelligenta påståenden/kommentarer.

För ungefär en vecka sedan hade vi en miljödag i skolan. Vi hade då besök utav en miljö-kämpe vid namn Calle, på besök. 
Calle berättar för klassen att han för några dagar sedan har varit i ryhovs parken. Där har han sett hur folk struntat i att slänga sina pet-flaskor. Därför tyckte han att vi skulle höja panten till kanske 4-5 kronor iställ för endast 1 krona per flaska (50cl). Så att folk skulle tycka att det blev för dyrt att inte panta.
En tjej som jag utav personliga skäl inte ska namnge, utan istället kommer att kalla Isab*ll svarar då
 - Men om jag ska köpa en läsk som kostar 12 kronor och bara har med mig 10 kronor då kanske inte jag vill att den ska kosta 16 kronor ...... 
När Elsa sedan lite försiktigt försökte påpeka att det inte spelade så stor roll om flaskan kostade 12 kronor eller 16 kronor om hon endast hade 10 kronor med sig, såg Isab*lle förrvirrad ut och frågade - Vadå ??  

Det som dock är min personliga favorit genom alla tider är sagt utav en väldigt skön kille som för det mesta brukar ha huvudet på skaft.

****Trumvirvell*****
Robert !

Det var för ungefär ett år sedan, solen sken, fåglarna sjöng och våra underbara lärare hade bestämt att vi skulle åka iväg på en utflykt till vattnet så att vi skulle kunna sola och bada. Som transportmedel fick man välja mellan att cykla eller att åka buss. Jag och Robert valde att cykla. Så tillsammans med 2 andra kompisar började vi våran cykeltur.
Jag väljer att inte namnge de båda kompisarna och kommer därför från och med nu att kalla dem kompis # 1 och kompis # 2. 
Efter ungefär fem minuters flitigt trampande upptäcker vi att vi befinner oss på fel sida utav Huddingevägen. Robert som ligger längst fram i klungan slänger en snabb blick bak och kör sedan av gångvägen, rakt ut och börjar åka tvärs över bilvägen. 
Även om Robert hävdar motsatsen så är jag väldigt skeptisk till att han faktiskt såg lastbilen som kommer körandes i fullfart i den motsatta färdriktningen. Även om Robert inte hade en aning om att lastbilen var på väg mot honom så var den en bit bort när han korsade vägen. Och han löpte ingen större risk att bli överkörd. Men att både Kamrat # 1 och Kamrat # 2, även de bestämde sig för att korsa vägen när det tillochmed fanns ett övergångsställe 60 meter längre fram, är något som inte kommer att gå till historien som världens smartaste beslut.
Kamrat # 1 som cyklade över direkt efter Robert klarade sig med en liten maginal från att bli överkörd utav lastbilen. Lastbilns hade dock så hög fart och blev dessutom antagligen överraskad att det plötsligt började komma cyklister mitt på Hudingevägen, att han inte skulle hunnit stanna om Kamrat # 1 skulle ha ramlat med cykeln.
Kamrat # 2 som cyklade ännu senare kom med nöd och näppe över vägen precis innan han skulle blivit potatismos utav lastbilen. Givetvis lade sig lastbils chauffören på tutan och hytte med näven.

När jag cirkus tio sekunder senare återförenades med minna vänner utbrast jag
- Ni är fan inte helt kloka !
- Hahah men shit vad han tuta !
 Då svarar Robert 
 - Om jag ska vara ärlig så tror jag att han tuta på dig för att inte du också cykla över.....
Den barnvänliga varianten av mitt svar är - Nej Robert, jag är GANSKA säker på att han tutade på er...

//Robin


Kommentarer
Postat av: Klas

höhö!

2008-06-03 @ 22:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0